Respublikinė STEAM pamoka „Animacijos magija“
Informacinių technologijų pamokoje 5b klasė keliavo animacijos laiko mašina! Dalyvaudami respublikinėje STEAM pamokoje – dirbtuvėse, mokiniai susipažino su animacijos istorija, išsiaiškino animacijos principus, piešė, karpė ir taikė jau paruoštus kadrus bei pasigamino istorinį animacijos prietaisą – zoetropą. Kad įgyvendintų sumanymą ir pasigamintų šį prietaisą, vaikai panaudojo antrines žaliavas: senus kompaktinius diskus, kartono dėžes, nenaudojamus teptukus ar valgymo lazdeles. Kartu su kitais mokiniais iš dar 90 mokyklų internetu per Zoom programą stebėdami mokytojos Snieguolės aiškinimą ir padedami savo IT mokytojų Dalės ir Jolantos, kiekvienas penktokas pasigamino savo zoetropą.
4a klasės mokiniai kartu su mokytoja Arūne taip pat jungėsi į STEAM nuotolinę edukaciją „Animacijos magija“. Sudėtingas zoetropo gaminimo procesas iš ketvirtokų pareikalavo nemažo kruopštumo ir susikaupimo. Draugiškai, vieni kitiems padėdami ir mokytojos Arūnės skatinami, užduotį pradinukai puikiai įveikė. Galiausiai, sukdami optinį žaislą, iš ratu nupieštų paveikslėlių sekos pamatė judesio iliuziją.
Zoetropas arba gyvybės ratas yra modernus paprasto Viktorijos laikų žaislo variantas, kai, į atskirus paveikslėlius žiūrint greitai besisukančiame prietaise, susidaro judančio vaizdo iliuzija. Mokiniai ne tik pamatė savo pieštą animacijos filmuką zoetrope, bet ir sužinojo, kaip sukurti panašios animacijos rezultatą kompiuteriu bei susipažino su kompiuterine animacijos kūrimo programa.
Zoetropai iškeliavo namo, kur, greičiausiai, jie dar bus tobulinami.
Informacinių technologijų mokytoja Jolanta Leonavičienė
Pradinio ugdymo mokytoja Arūnė Janulevičienė