Taikos pr. 51, Kaunas, LT-50428
+370 37 332692, +370 37 332572
vyturiovm@vyturys.kaunas.lm.lt

21-ojo amžiaus klasė: ugdymo proceso modernizavimas diegiant inovacijas

21-ojo amžiaus klasė: ugdymo proceso modernizavimas diegiant inovacijas

Kauno „Vyturio“ gimnazija sėkmingai įgyvendino dar vieną tarptautinį mokytojų kvalifikacijos projektą „21-ojo amžiaus klasė: ugdymo proceso modernizavimas diegiant inovacijas“. Projekto tikslai – organizuoti mokymo(si) procesą, pasitelkiant Europinę praktiką, diegiant inovacijas – išnaudojant išmaniuosius įrenginius ir socialines medijas, skatinti mokymosi savivaldumą, auginti mokytojų profesinį kapitalą bei pasitenkinimą savo profesija, diegiant kolegialų grįžtamąjį ryšį, skleidžiant kvalifikacijos kėlimo kursuose bei dėstymo vizite užsienyje įgytas žinias,  užtikrinti tvarų tarptautinį bendradarbiavimą su esamais ir naujais ES partneriais projektinėse veiklose. Tikslams pasiekti pasitelktos mokytojų mobilumo programos užsienyje – trys kvalifikacijos kursai ir dėstymo vizitas.

Mokytojų kvalifikacijos projektas startavo 2020 metais, pačioje pandeminio laikotarpio pradžioje. Nepaisant to, kad pandemija iš esmės pakeitė tarptautinių projektų įgyvendinimo formatą, efektyvaus virtualaus bendradarbiavimo su tarptautiniais partneriais dėka perplanavome veiklas ir, Europai pradėjus lengvinti ribojimus, 2021 metų pavasarį į tarptautinius kursus Ispanijoje išvyko anglų kalbos mokytojos Daiva Visockienė ir Vaida Paulauskienė. Mokymų tema tiesiogiai susijusi su projekto prioritetais bei IKT priemonių taikymu ugdymo procese. Mokymų metu kartu su kolegomis iš Latvijos, Lenkijos, Italijos ir Ispanijos gimnazijos mokytojos susipažino su mokymosi programėlių bei įvairių internetinių platformų pritaikymu pamokose, pasidalino Erasmus+ projektų įgyvendinimo patirtimi. Įgytos žinios labai pravertė inovatyviai organizuojant tiek kontaktines, tiek virtualias hibridines pamokas.

2022 metų vasario 21-25 dienomis pirmosios tarptautinės stažuotės metu įgytas praktines žinias mokytojos turėjo galimybę pritaikyti trumpalaikiame dėstymo vizite. Mokytojos buvo pakviestos anglų kalbos dėstymo vizitui į partnerinę gimnaziją Ibrahim Tanriverdi Sosyal Bilimler Lisesi, esančią Samsuno mieste, Turkijoje. Anglų kalbos dėstymo vizitas buvo asmeninis iššūkis bei profesinė pedagoginė patirtis. Esame išbandę įvairias Erasmus+ programos siūlomas galimybes: tai mokinių mainų projektai, strateginės partnerystės, kvalifikacijos tobulinimo kursai bei darbo stebėsenos vizitai. Atsiradus galimybei teikti paraišką dėstymo vizitui, apsisprendėme išbandyti ir šią Erasmus+ veiklą, kuriai ryžtasi ne kiekvienas. Tai puiki galimybė pasitikrinti savo, kaip mokytojo, kompetencijas, dėstant užsienio mokykloje. O Turkijoje tai ir dvigubas asmeninis iššūkis, nes susiduriama su skirtinga kultūra, tradicijomis bei religija. Vykstant į tokį vizitą  būtinas kultūrinis pasirengimas bei susipažinimas su priimančios mokyklos kontekstu. Tam pasitelkėme eTwininng portalą, nuotolines vaizdo konferencijas su priimančia mokykla, kurių metu aptarėme bendrus lūkesčius ir sudarėme vizito programą. Priimančioje mokykloje dėstėme anglų kalbos pamokas 9-12 klasių mokiniams. Tik pradėjusios darbus, iš karto supratome, kaip Turkijoje gerbiama mokytojo profesija. Daugelyje šeimų ji laikoma prestižine. Mokiniai ypač drausmingi ir pagarbūs. Anglų kalbos pamokose moksleiviai į grupes neskaidomi. Teko dirbti su 30–ies mokinių klase, kas mums, atvykusioms iš Lietuvos, buvo neįprasta. Pirmosios dienos buvo skirtos kultūriniam Lietuvos, Kauno pažinimui. Mokiniai noriai ir aktyviai domėjosi Lietuva ir Kauno miestu, dalyvavo protmūšyje, viktorinoje apie Lietuvos paveldą, pildė įžvalgas apie Kauną „Padlet“ platformoje. Stebino aktyvumas ir noras atsakinėti, kiekvienas norėjo atsakyti bent į vieną klausimą, pabendrauti angliškai. Diskusijų metu pasitvirtino faktas, kad Kaunas labiausiai žinomas dėl „Žalgirio“ komandos. O Turkijoje Lietuvą garsina mūsiškiai Eurovizijos dalyviai „The Roop“, Trakų pilis ir kova už nepriklausomybę. Antroji savaitės dalis pamokose buvo skirta komandinių įgūdžių formavimui, darbui grupėse, debatams. Veiklų bei pamokų metu turėjome puikią galimybę įsivertinti, kiek Lietuvoje įsitvirtinę anglų kalbos dėstymo metodai tinka ir kitos šalies mokiniams, turinčios savitą kultūrą bei skirtingą švietimo sistemą. Pastebėjome, nors mokiniai ir imlūs, draugiški, darbo metu teko pasitelkti lankstumą, kuomet kitaip suprantama užduotis. Tai lemia kultūriniai skirtumai bei kompetencijų stoka. Pavyzdžiui, Lietuvos mokiniams priimta diskusijos forma Turkijoje labiau primena monotonišką atpasakojimą. Nuomonės reiškimas labai konservatyvus, bijoma išsiplėsti. Labai įsiminė tai, kad mokiniai geba išklausyti, priimti nemažai informacijos ir lengvai įsimena faktus, linkę bendradarbiauti, noriai padeda mokytojui. Turkijos kolegos mus priėmė nuoširdžiai ir šiltai. Svetingumas ir pagarba atvykusiam išskirtinis Turkijos tautos bruožas. Vizito metu aptarėme ir tolimesnes bendradarbiavimo galimybes Erasmus + projektuose.

Baigiamojo projekto etapo metu mūsų gimnazijos mokytojai efektyviai išnaudojo galimybes mokinių atostogų metu įgyti naujų žinių apie skaitmeninių technologijų taikymą pamokose, dalyvaudami tarptautiniuose Erasmus+ programos mokymuose. Rugsėjį pamokas pradėjome su naujomis žiniomis, pasitelkę atnaujintas  IKT programėles. Birželio mėnesį gimnazijos anglų kalbos mokytojos Daiva Visockienė ir Vilma Gudelienė kartu su mokytojais iš Vokietijos, Belgijos, Ispanijos ir Slovakijos dalyvavo kursuose „Išmanieji mokymo šaltiniai“ Algarvės universitete, Portugalijoje.  Praktinių užsiėmimų metu visi kursų dalyviai dirbo komandose, kurias sudarė skirtingų šalių dalyviai. Bendras darbas suteikė galimybes aptarti tolimesnį projektinį bendradarbiavimą, pasidalinti skirtinga Europos šalių pedagogine praktika. Kartu su kolegomis iš kitų Europos šalių sukūrėme bendrą rezultatą – IKT programėlių katalogą, jame kiekvienas mokytojas gali rasti programėlių, tinkančių būtent jo mokomajam dalykui.

Kauno „Vyturio“ gimnazijos mokytojai paneigia nusistovėjusią nuomonę, kad į stažuotes gali vykti tik anglų kalbos specialistai. 2022 m. rugpjūčio 22-26 dienomis Kauno „Vyturio“ gimnazijos istorijos mokytojas Lauras Bartninkas ir fizikos mokytojas Vytautas Baršauskas dalyvavo tarptautiniuose mokytojų kvalifikacijos kėlimo kursuose „ITC in Education“ (IKT ugdyme) Prahoje, Čekijos Respublikoje. Kursų metu mokytojai kūrė internetinius puslapius, susipažino su įvairiomis internetinėmis programėlėmis, jas išbandė patys. Buvo nagrinėjamos ir saugaus darbo internete problemos. Mokytojai kursų metu taip pat gilino savo kultūrines kompetencijas, tobulino anglų kalbos įgūdžius, bendravimo ir bendradarbiavimo kompetencijas. Įgytas žinias mokytojai naudos istorijos ir fizikos pamokose, gerąja patirtimi pasidalino su gimnazijos mokytojais.

Visos projekto veiklos finansuojamos programos Erasmus+ lėšomis.

Apie sėkmingai Kauno „Vyturio“ gimnazijos įgyvendintą  tarptautinį Erasmus+ mokytojų kvalifikacijos tobulinimo projektą skaitykite „Kauno dienoje“ straipsnyje „21-ojo amžiaus klasė: ugdymo proceso modernizavimas diegiant inovacijas“

Projekto koordinatorė Daiva Visockienė